Szervezeti diagnózis

{row}

Természetes egy szervezet életében, hogy eljön az időszak, amikor a megszokott rutinok és a korábban kialakított megoldások, már nem felelnek meg a menet közben keletkezett új elvárásoknak. Ilyen helyzet keletkezik, amikor egy szervezet növekszik, amikor bővül a feladatkör, amikor változik a stratégia. A legtöbbször nem magától értetődő, hogy mit és hogyan érdemes megváltoztatni a mindennapi működésben. Ennek a kiderítésében ad segítséget a szervezeti diagnózis.
A diagnózisban egyaránt feltárjuk a jól működő és a feszültséget, problémákat okozó tényezőket a menedzsment és döntéshozatali gyakorlatban, a folyamatokban, és a szervezeti struktúrában, a munkakapcsolatokban és együttműködésben, a teljesítmény megítélésében és motivációban, valamint a kultúrát meghatározó értékekben. A munka emellett alkalmas arra is, hogy leteszteljük mennyire érvényesek a menedzsment előfeltevései arra vonatkozóan, hogy a kollégák mit élnek meg pozitívumként és mit nehézségként a mindennapok során.

Kinek ajánljuk?

  • Jelentős szervezeti növekedésen átment szervezeteknek
  • Abban az esetben, ha megváltozott az üzleti stratégia
  • Szervezeteknek, vagy szervezeti egységeknek (csoportok, osztályok, üzletágak) ahol azt élik meg, hogy “kifeszülnek”, nem tudják kezelni a mindennapi kisebb nagyobb problémákat a korábban bevált megoldásokkal

 

Tartalom

  • Vezetői előkészítés – a diagnózis fókuszának és menetének kialakítása
  • Interjúk – egyéni vagy fókuszcsoportos
  • Helyzettől függően kérdőíves felmérés
  • Elemzés és következtetések
  • Eredmények bemutatása, átbeszélése és cselekvési terv megfogalmazása

 

Megvalósítási alternatíva

  • Egyéni vagy fókuszcsoportos interjúkkal végzett felmérés
  • Interjúk mellett kérdőívvel kiegészített felmérés
  • Feldolgozás vezetői prezentáción
  • Feldolgozás vezetői prezentáción plusz az érintett területek munkatársaival 4 órában

{/row}

Scroll to Top