Természetes egy szervezet életében, hogy eljön az időszak, amikor a megszokott rutinok és a korábban kialakított megoldások, már nem felelnek meg a menet közben keletkezett új elvárásoknak. Ilyen helyzet keletkezik, amikor egy szervezet növekszik, amikor bővül a feladatkör, amikor változik a stratégia. A legtöbbször nem magától értetődő, hogy mit és hogyan érdemes megváltoztatni a mindennapi működésben. Ennek a kiderítésében ad segítséget a szervezeti diagnózis.
A diagnózisban egyaránt feltárjuk a jól működő és a feszültséget, problémákat okozó tényezőket a menedzsment és döntéshozatali gyakorlatban, a folyamatokban, és a szervezeti struktúrában, a munkakapcsolatokban és együttműködésben, a teljesítmény megítélésében és motivációban, valamint a kultúrát meghatározó értékekben. A munka emellett alkalmas arra is, hogy leteszteljük mennyire érvényesek a menedzsment előfeltevései arra vonatkozóan, hogy a kollégák mit élnek meg pozitívumként és mit nehézségként a mindennapok során.
Kinek ajánljuk?
- Jelentős szervezeti növekedésen átment szervezeteknek
- Abban az esetben, ha megváltozott az üzleti stratégia
- Szervezeteknek, vagy szervezeti egységeknek (csoportok, osztályok, üzletágak) ahol azt élik meg, hogy “kifeszülnek”, nem tudják kezelni a mindennapi kisebb nagyobb problémákat a korábban bevált megoldásokkal
Tartalom
- Vezetői előkészítés - a diagnózis fókuszának és menetének kialakítása
- Interjúk - egyéni vagy fókuszcsoportos
- Helyzettől függően kérdőíves felmérés
- Elemzés és következtetések
- Eredmények bemutatása, átbeszélése és cselekvési terv megfogalmazása
Megvalósítási alternatíva
- Egyéni vagy fókuszcsoportos interjúkkal végzett felmérés
- Interjúk mellett kérdőívvel kiegészített felmérés
- Feldolgozás vezetői prezentáción
- Feldolgozás vezetői prezentáción plusz az érintett területek munkatársaival 4 órában