Szervezeti értekezletek moderálása, facilitálása

{row}

Számos helyzet van, amikor a hatékonyság érdekében érdemes külső értekezlet levezető szakembert igénybe venni. A moderátor mindenkori feladata, hogy a megbízó/csoport által kitűzött cél mentén, a csoportkapcsolatok, a téma és a keretek figyelembe vételével megtervezze és levezesse a megbeszélést. A moderátornak nem szükséges érteni az értekezlet tartalmát, hiszen szerepéből fakadóan nem vesz részt a tartalmi gondolkozásban. Moderálás tárházunk széles. Tartalomtól, létszámtól, a csoport korábbi tapasztalataitól függ, hogy tanácsadóink milyen moderációs technikával dolgoznak. Nagy hangsúlyt fektetünk az értekezlet alapos megtervezése, a Megbízóval történő többkörös egyeztetésre. Figyelünk a bevonásra, jól tudjuk kezelni az ellenállást, a visszahúzódó résztvevőket. Nagy figyelemmel vagyunk arra, hogy biztonságot teremtsünk. Sok éves tapasztalatunk alapján jól kezeljük az időt, ha szükséges, igen gyorsan újratervezzük a programot. Igény szerint az emlékeztetőt is elkészítjük.

Kinek ajánljuk?

Olyan esetekben ajánljuk, amikor fontos, hogy semleges legyen a levezető személye. Hasznos akkor is, amikor a csoport minden tagjának fontos résztvevői szerepe van, így nehéz a résztvevői és levezetői szerepek között ugrálni.
Segítséget jelent akkor is, ha a csoporttagok nem ismerik a facilitáláshoz szükséges kompetenciákat
Hatékony megoldás, ha a csoport szűk határidővel dolgozik és fontos a hatékony és célorientált működés
Jó megoldás amikor a csoportban olyan érdekellentétek, feszültségek vannak, melyek kezelését nem tudják felvállalni és fontos, hogy a csoport szembesüljön nehéz kérdésekkel

 

Tartalom

Az alábbi moderálási technikákat használjuk:

  • Future Search
  • Open Space
  • Az üzleti és személyes miért-mit-hogyan kérdések megválaszolása
  • Struktúrált nagycsoportos technikák
  • Appreciative Inquiry
  • Grafikus jegyzetelés és moderálás

 

Megvalósítási alternatíva

  • 2 órástól a több napos programokig

{/row}

Scroll to Top