Harc a “silósodás” ellen

Az elmúlt években több nagyvállalatnál mértem fel a szervezeti egységeik munkájával kapcsolatos elégedettséget. Nem a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos elégedettséget, hanem azt, ahogyan egymás munkáját megítélik a cégen belül.

Olvassa tovább a Harc a “silósodás” ellen című cikkünket!

Na, merre az arra? 2015-ös fókuszpontok a szervezetfejlesztésben

2014 sok szempontból az útkeresés éve volt. Úgy tűnik, hogy itthon nem enyhül a gazdasági szorítás, sok cég bezárását, leépítését, átstrukturálását, részlegek outsourcingját láttuk, kísérhettük végig. A megszorítások ugyanakkor magukkal hozzák a kísérletezést, az újításokat, a nem szokásos megoldások megjelenését. Szerencsére a szervezetek életében is.

Olvassa tovább a Na, merre az arra? 2015-ös fókuszpontok a szervezetfejlesztésben című cikkünket!

Tavaszi nagytakarítás a karrierünkben

Miért van az, hogy nagyon sok tehetséges ember elakad szakmai karrierjében? Elindulunk egy ígéretes pályaíven, jönnek a sikerek, aztán a még több munka. Beleteszünk rengeteg energiát, majd egyszer csak az érezzük, hogy megfáradtunk, hogy nem tudjuk miért is vagyunk itt, s mire is vágyunk valójában. De azt biztosan érezzük, hogy „nem ez az”, még akkor is, ha kívülről minden olyan rendben lévőnek tűnik. Olvassa tovább a Tavaszi nagytakarítás a karrierünkben című cikkünket!

2014 leadership és vállalati trendjei

A 2013-as év sok cég számára nem volt egyszerű: igen sok vállalat gondolkozott el üzleti stratégiáján és vitt végbe markáns változásokat. Vajon milyen trendek fogják befolyásolni a munkavállalókat és munkáltatókat a 2014-es év folyamán?

Olvassa tovább a 2014 leadership és vállalati trendjei című cikkünket!

Próbálj ki 30 napig egy új dolgot!

Matt Cutt – Googlenél dolgozó mérnök srác – 2009-ben úgy döntött, hogy minden nap legalább 10.000 lépést meg fog tenni, összesen 30 napig. Kísérlete sikeres volt, élvezte, így újabb kihívást keresett: 30 napig nem nézett TV-t.

Azóta 30 naponta újabb témát keres magának. Volt, hogy csak bicajjal járt a munkahelyére, volt, hogy nélkülözött minden Microsoft szoftvert, volt, hogy nem használt iPhone-t, vagy épp nem ivott koffeines italt, nem evett cukrot, 15 percet meditált minden nap, olvasta a Bibliát, mindennap készített egy fotót, novellát írt, vagy épp mindennap megtanult egy új szót.

Egyik blogbejegyzésében a lelkes olvasótáborát szavaztatta meg következő hónapos témáiról. A következő lett a top 3: 1. Bibliát olvasson minden nap, 2. Minden nap tegyen valakivel valami kedveset, 3. Jobb keze helyett használja bal kezét.

A sorban vannak még érdekes ötletek, én biztosan szavaztam volna rájuk: próbáljon meg ideális férj lenni (na vajon az milyen?), próbálja ki a többfázisú alvást (naponta legalább 3x-i alvás). Voltak olyanok is, akik a szexről mondatnák le (Ezt eddig nem vállalta. Legalábbis nyilvánosan).

TED előadásában Matt azt meséli el, hogy ezek a 30 napos kihívások valahogy lelassították az időt és az élete izgalmasabbá vált.

Ezek a 30 napok jó ugródeszkát jelentenek a tartós változásokhoz. A viselkedésváltozási kísérletek ugyanis azt mondják, hogy 66 nap alatt tartós változásokat tudunk elérni mindennapi viselkedésünkben.

Mondd, te mit próbálnál ki 30 napig?

Paradigmaváltás a változásban

A bátrak útja: 5 lépés, 24 tanács változás- és projektmenedzsereknek

A változásoknál sokszor a megszokott dolgok újraértelmezése a legnagyobb kihívás. Ugyanaz a csapat, de már más a szervezeti elvárás? Radikálisan át kell alakítanunk a működésünket? Kultúraváltást szeretnénk elérni? Ezekben a helyzetekben a lépésről lépésre haladós fejlesztés nem fog működni!

Ügyfeleink hasonló helyzeteit a blog végén látható kisfilm  idézte fel bennem. Fiatalok egy eredeti ötlettel, profi szervezéssel és kommunikációval elérték, hogy néhány napra a szürke betonkolesz is internetes sztárrá vált. És ki tudja, azóta talán jobb ott lakni is…

Milyen tapasztalataim gyűltek össze? Szubjektív gyűjtés: a paradigmaváltás 5 szakasza és kéttucatnyi ötlet.

Olvassa tovább a Paradigmaváltás a változásban című cikkünket!

5 tipp, hogyan prezentálj vezetőknek

Így nyerd meg az igazgatók támogatását a projektjeidhez!

A változásoknál nagyon sokat beszélünk a munkatársak bevonásának fontosságáról. Igen, a változások megvalósításánál és fenntartásánál „azért a víz az úr”. De egyáltalán tengerre szállhatunk-e és ha igen, milyen hajóban? Erről, vagyis az elindításról, az erőforrásokról és a magas prioritásról pedig a felsővezetők döntenek.

Az ő bólintásuk kell ahhoz, hogy elinduljon a megvalósítás. Ők adják a „pénz-paripa-fegyver”-t. Ők fújják azt a szelet, ami szervezeti-döntéshozatali elakadásokon át tud segíteni. Ha mögötted vannak, lesz csapatod, erőforrásaid és megszületnek a döntések. Ha nincsenek mögötted, biztos bukás még a legjobb kezdeményezés is.

Olvassa tovább a 5 tipp, hogyan prezentálj vezetőknek című cikkünket!