Blogbejegyzéseink

Mi kellene ahhoz, hogy gazdasági válság idején növekedjen a vállalat?

Első hallásra a cím “paradoxon gyanús”, hiszen a gazdasági válság alapvetően a csökkenésről és nem a növekedésről szól. Piaci szempontból ugyanakkor egy-egy válság az újrarendeződést, új struktúrák kialakulását is jelenti, ami pedig magában foglalja a növekedés lehetőségét. Ezt látszik alátámasztani az Accenture 2010-ben, a legnagyobb ügyfelei körében elvégzett felmérése. A válaszokból az derül ki, hogy a korábbi évek visszafogott várakozásai vagy krízisintézkedései után kimondva vagy kimondatlanul, de valamennyi megkérdezett vállalat stratégiájában újra megjelentek a növekedési célok. Csakhogy a legtöbben úgy gondolják, az új növekedést nem lehet pusztán” core business” -re alapozni. A válaszadók mindössze 45%-a gondolja úgy, hogy a növekedést a meglévő üzletágak hozzák azzal, hogy piacrészesedést növelnek, vagy többletfogyasztásra ösztönzik a vevőiket. Többségük a növekedés lehetőségét új piacok megteremtésében, azaz alapvetően új termékek vagy szolgáltatások bevezetésében (24%), új vevői szegmensek kiaknázásában (14%) vagy új földrajzi piacokra való belépésben látja (17%). A felmérésből azonban az is kiderül, hogy a növekedési célok csak a megkérdezettek felénél teljesültek. Ennek okát viszont nem a piac felvevőképességében, az új piacok keresleti potenciáljában kell keresnünk, hanem elsősorban a szervezetek növekedési, illetve innovációs képességeinek hiányában.

Mit tehetek, ha nem alkalmazhatom az „empowerment” -et?

Körülbelül egy hete megérkezett családunkba egy kis bohóc, Olivér, a tíz hetes „bichon havanese” személyében. Oli azonfelül, hogy családtag, céges csapatunk kabalaállataként is funkcionál. Munkatársaim nyaggattak is, tegyek fel egy posztot a facebookra, de közgazdász férfiként kevéssé akaródzik „édibédi kutyus, olyan, mint egy plüssmaci” típusú fotókat kommentálni. Kiváltképp, amikor a plüssmacitól való megkülönböztető stratégiájának alapja, hogy meleg, puha, erős szagú jelet hagy a nappali szőnyegén.

 

A változásmenedzser 10 tanulsága a Jókai Színház premierjéről

Hogyan kerül egy színházi premier a Változásmenedzsment blogba? Valószínűleg minden színházi premierről (és annak létrehozásáról) lehetne írni, de 2011. március 18-án, péntek este Békéscsabán valami több történt. Egy ember fájdalmas balesetet szenvedett előadás közben – mégsem tudok mást mondani: egy csodálatos estét élhettek meg, akik ott voltak.