Blogbejegyzéseink

Energiamenedzsment!

Kezdjük egy gyorsteszttel:

  1. Ritkán alszom 7-8 órát, gyakran ébredek fáradtan
  2. Nem mozgok eleget, azaz sehogy se jön ki a heti 3 kardió és 1 erőtréning
  3. Gyakran ideges vagyok a munkahelyemen, ami a követelmények emelésével csak fokozódik
  4. Ritkán van időm azzal foglalkozni, ami igazán fontos nekem Van nehézségem az egy dologra való fókuszálással.
  5. Könnyen átkattintok a beérkező mailekre.
  6. Az időm nagy részében a beeső kérésekre és kérdésekre válaszolok, kevés a hosszú távú célok mentén való elmélyült munkám.
  7. Kevés időt és energiát szentelek arra, hogy a világban pozitív változásokat indítsak el.

A valódi változásokig

Sose teszek újévi fogadalmat. Számomra a mágikus pillanatokban tett fogadalmak bekapcsolják az azonnali ellenállást. Kitapasztaltam, hogy például a legtöbbet akkor híztam, amikor születésnapi ígéretet tettem magamnak arra, hogy már elég bölcs és érett vagyok ahhoz, hogy eleresszem a felesleges kilóimat. Ezek egy varázsütésre leesnek rólam, hiszen a Mágikus napon döntöttem róla. Ilyenkor rögtön másnap mágikusan zuhantam rá a titkos csokoládé tartalékra vagy kívántam meg a sarki pizzás éppen „aznapellenállhatatlanajánlatát” …. És ennyi volt…

Kliensem is rendre ugyanazt a kérdést teszik fel akár az üzleti-, akár az egyéni konzultációkon: „hogyan tudom betartani azokat a változásokat, amelyeknek most neki kezdek…?” „Mitől fogom nem feladni…?”

“40 Ft. Ennyibe kerül egy névjegykártya. Ráírod: coach. Sőt: Executive Business Coach. Kell még egy ügyfél, és már coach is vagy. Ha jól el tudod magadat adni, lesznek referenciák… és kész. És ha kicsit is jó vagy kommunikációban, bizony lesznek elégedett ügyfeleid, hiszen egy nagyon emberi igényt szolgáltok ki: a személyes és koncentrált figyelem iránti vágyat.”

Egy piackutató ismerősöm fogalmazott így a coaching-piacról. Ha kívülről nézem a szakmánkat, bizony érthető a coachok számának növekedése. Miért ne lépne be, aki tud bánni az emberekkel vagy vonz a jól hangzó pénzkereset lehetősége? 
A HVG 2012. január 13-i cikke (Álcoachok a piacon) is evvel foglalkozik. Jól foglalja össze a coach szerepét, de nem adja meg a választ arra a kérdésre: hogyan válasszam ki a valódi coachot a piacról? Aki többet ad, mint egy jó beszélgetést vagy a tuti megmondást.