Sebességváltás

Azaz 5 praktika, hogy valóban hazaérkezz munka után

Egy keményen végig dolgozott munkanap után valóban hazaérkezni nem könnyű. Még pörögnek a gondolatok, az elmaradt telefonokon jár az eszünk, újabb ötletek ugranak be a munkánkkal kapcsolatban, miközben már otthon gyereksereg vesz minket körül, folyamatosan csacsognak és arra várnak, hogy végre veled beszélgethessenek.

Mi segíthet minket abban, hogy mire hazaérünk, addigra letegyük a munkát és fejben is átkapcsoljunk az otthoni üzemmódba?

Tipp 1 – A hazaindulás előtt 15 perccel állj le a munkával

Minden nap ütemezz be magadnak egy 15-20 perces záróidőt. Írd fel, hogy milyen feladatokat fogsz másnap megcsinálni, osszad be így a következő munkanapod, gondold végig, hogy mivel és hogyan haladtál. Rakj rendet magad körül (hiszen van, akit ez segít ahhoz, hogy rendet rakjon a fejében is). Ebben az időszakban már ne e-mailezz, ne hívj senkit. Engedd magadnak, hogy lelassulhass és befelé fókuszálj.

Tipp 2 – Írd össze, vagy gondold végig, hogy mit tettél aznap

Done lista
"Done" lista

Ne csak„to do” listát készíts. A „done” listára éppúgy szükséged van! Nézzed végig, hogy mit csináltál aznap, milyen dolgokkal haladtál, mire vagy büszke, mivel vagy elégedett. Meg kell tanulni, hogy ne csak az előttünk tornyosuló feladatokra koncentráljunk, hanem adjunk magunknak időt az elismerésre.

Tipp 3 – Szóljon a zene, vagy élvezd a csendet!

Válts hangsávot. Ha tömegközlekedéssel mész haza: olvass! Ha autóval, hallgass zenét, vagy hangoskönyvet!

Vannak, akiknek ugyanakkor pont a teljes csönd segít, vagy az, hogy végre nem szólnak hozzájuk. Ez esetben figyelj arra, hogy a hazamenetel a te időd legyen! Ne hívj útitársat!

Tipp 4 – Tervezz egy esti, vagy hétvégi programot

Kapcsolj át a magánéletedre. Találj ki egy jó esti programot, vagy akár kezdd el a hétvégi programjaitokat megtervezni. Ez ugyanúgy mozgásban tartja az elméd, de a fókuszváltás lassan megérkeztet téged az otthoni életbe.

Tipp 5 – Otthoni megérkező rutinok kialakítása

Végre otthon
Végre otthon

Egy-egy rutin jól segíti a változást.  Amikor hazaérsz, akkor vegyél egy jó zuhanyt, egyszerűen kimossa belőled a munkát és felfrissít.

Öltözz át! Vegyél fel az estéhez egy kellemes, kényelmes ruhát.

Ha még így is nehéz megérkezned, beszéld meg a családdal, hogy –bár itthon vagy már – még szükséged van egy félórás pöszmögős időre. Menj be egy szobába, vagy feküdj le, akár sétálj egyet. A családnak is jobb lesz, ha félóra múlva tényleg velük leszel.

Van neked is bevált módszered? Oszd meg velünk!

Leave a Reply